VÚB pritiahla do Bratislavy špičku v oblasti inovácií fintechu

11. 10. 2018

Najzaujímavejšie riešenie NOVATHONU 2018 v oblasti inovácií digitálneho bankovníctva a cenu 10-tisíc eur, ako aj podporu pre ďalších vývoj v hodnote 20-tisíc eur získal maďarský tím Family Financies s riešením rýchlych investičných možností absolútne pre každého. Základnou myšlienkou je popri kúpe produktu alebo služby, možnosť jednoducho a na pár klikov zaobstarať si akcie firmy, od ktorej klient práve nakúpil.

NOVATHON 2018, medzinárodný event talianskej bankovej skupiny Intesa Sanpaolo, sa minulý víkend v rámci presunu po európskych krajinách realizoval na Slovenku. Všeobecná úverová banka, patriaca do skupiny, spojila odbornú konferenciu s programátorským maratónom – hackhatonom a na jednom mieste sme zorganizovali unikátne stretnutie desiatok domácich aj medzinárodných autorít z oblasti fintechu.

 

Spolu 24 tímov zo Slovenska, Maďarska, Chorvátska, Srbska a Talianska pod dohľadom 25 mentorov sa snažilo počas jedného dňa a noci naprogramovať vylepšenia aplikácií, bankových produktov, prípadne nájsť nové riešenia v rámci digitálnej správy peňazí. Súčasťou podujatia bol aj špeciálny klub Hospodárskych novín HN Inspire.

Svet financií v budúcnosti bude jednoznačne iný, ako sme zvyknutí. Realizácia transakcií bude rýchlejšia, dostupná z mnohých digitálnych zariadení a presuny peňazí budeme ovládať spôsobmi, ktoré si zatiaľ nevieme ani len predstaviť. Riešenia budú zlučovať funkcionality a spotrebitelia sa budú intuitívnejšie orientovať vo svete peňazí,“ uviedol počas Novathonu hlavný hosť Jim Marous (USA), medzinárodne uznávaný stratég a propagátor digitálneho bankovníctva v USA.

Podľa neho je však dôležité zvoliť vhodné tempo zavádzania inovácií, aby spotrebitelia dokázali zlepšenia vstrebať a vžiť sa s nimi v bežnom živote.

Novathon #withVUB priniesol prekvapivo veľký záujem o fintechové zlepšenia. „Cieľom podujatia bolo vytvoriť kreatívnu platformu, kde sa spájajú schopnosti pri štartovaní nových riešení a pri hľadaní nového pohľadu, ako a kam by sa svet peňazí mohol vylepšovať,“ doplnil Maurice Lisi, manažér Intesa Sanpaolo zodpovedný za stratégiu Banking Digital a koordináciu, implementáciu viackanálových projektov v desiatich dcérach skupiny v Európe.